Συγχαρητήρια!
Είστε ήδη ένας πρώην καπνιστής!
Αυτό που φοβόσαστε ότι δεν θα το καταφέρετε, το έχετε ήδη επιτύχει: Μπορείτε να συνεχίσετε τη ζωή σας χωρίς να καταστρέφετε την υγεία σας, να μολύνετε το περιβάλλον, να κάνετε κακό στους δικούς σας ανθρώπους και τα χρήματα σας να γίνονται καπνός.
Βέβαια, για λίγες ημέρες ακόμα θα νοιώθετε τον παλιό κακό εαυτό σας να σας τραβά και να σας πιέζει να συνεχίσετε το κάπνισμα. Μην ενδώσετε τώρα που είδατε ότι μπορείτε να τα καταφέρετε.
Πολλοί καπνιστές όταν μένουν άκαπνοι για λίγες ημέρες θεωρούν ότι έχουν αποδείξει πως έχουν το πάνω χέρι στην αναμέτρηση τους με την εξάρτηση και σκέφτονται πως “δεν πειράζει να ξαναρχίσω, αφού μπορώ να το κόψω όποτε το αποφασίσω”. Αυτό είναι λάθος. Μεγάλο λάθος.
Είναι μία ψεύτικη δικαιολογία, που χαϊδεύει τον εγωισμό σας, αλλά στην ουσία σας τραβάει πίσω στο κάπνισμα. Είναι ένα είδος δούρειου ίππου, που επιτρέπει το κάπνισμα να κυριεύσει και πάλι κάποιον που είχε όλες τις προϋποθέσεις να τα καταφέρει.
Όταν έχετε πίσω σας την πρώτη επιτυχημένη ημέρα που δεν καπνίσατε,  τα συμπτώματα της στέρησης της νικοτίνης θα είναι στη συνέχεια ολοένα και πιο ελαφριά. Θα εμφανίζονται σπανιότερα και θα είναι πιο εύκολο η λογική σας να κυριαρχεί στις αγωνίες και τις πιέσεις του να ανάψετε πάλι ένα τσιγάρο.
Όλες οι έρευνες έδειξαν πως οι πιο σημαντικές ημέρες για τη διακοπή είναι οι πρώτες και πως όταν περάσουν λίγες εβδομάδες αποχής, ένας αποφασισμένος να διακόψει μπορεί πολύ πιο άνετα να επιτύχει τη διατήρηση της αποχής από το κάπνισμα.
Πάντοτε, όμως, η επαγρύπνηση σας και οι προσπάθειες σας πρέπει να συνεχίζουν αμείωτες. Μπορεί να μειώνεται η πίεση, αλλά παράλληλα χαλαρώνει και η αποφασιστικότητα να μην καπνίζετε. Είναι άδικο να έχετε πίσω σας μία εβδομάδα χωρίς να καπνίσετε και να υποτροπιάσετε τη δεύτερη.
Συνεχίστε να ακολουθείτε τις συμβουλές που σας έχουν έως τώρα δοθεί. Θα σας βοηθήσουν και για όσο διάστημα το κρίνεται αναγκαίο.
Να θυμάστε κάθε φορά που σας έρχεται η επιθυμία να καπνίσετε τα 6 Α της αντίδρασης σας:
Αναμείνατε για λίγο, η επιθυμία να καπνίσετε θα περάσει σύντομα.
Αναπνεύστε βαθιά, τρις με τέσσερις φορές. Αυτό θα σας χαλαρώσει .
Απασχολείστε το νου και τα χέρια σας
Ασχοληθείτε με κάτι άλλο ( π.χ. με κάτι που συμβαίνει, με μία υπόθεση, με το τι υπάρχει γύρω σας)
Απολαύστε το νερό ή κάποιο αφέψημα, πίνοντας το γουλιά – γουλιά.
Ανασύρατε από τη μνήμη σας τις άσχημες ημέρες ή καταστάσεις που η καπνιστική συνήθεια σας ταλαιπωρούσε, σκεφθείτε την επιθυμία σας να απαλλαγείτε , τις μάχες που δώσατε και το πόσο έχετε χαρεί που αρχίσατε και πάλι να απολαμβάνετε τη ζωή σας χωρίς καπνό.
Συμβουλές για να μείνετε άκαπνος μετά τις πρώτες ημέρες

Όσο περνά ο καιρός θα συνεχίσετε μερικές φορές να αισθάνεστε την επιθυμία να καπνίσετε. Αυτό μπορεί να κρατήσει για αρκετό χρονικό διάστημα. Τώρα, πλέον, η αιτία της επιθυμίας δεν είναι η σωματική εξάρτηση. Από δω και πέρα είναι ένα κάλεσμα από το παρελθόν. Μία φωνή της συνήθειας που χρόνια είχε χαράξει τις ιδιοτροπίες της στη μνήμη σας και τώρα κάθε τόσο έρχεται στο προσκήνιο και κάνει φανερή την ύπαρξή της. Εμπιστευτείτε την αποφασιστικότητά σας. Τώρα έχετε ένα ακόμα ισχυρό κίνητρο για να μην υποχωρήσετε, έχετε δώσει τη μάχη και την έχετε κερδίσει.

Θα πρέπει, δε, να θυμάστε ότι δεν πρέπει να υποτιμάται ποτέ τις προκλήσεις για κάπνισμα ενός μόνο τσιγάρου. Από δω και πέρα το αδύναμο σημείο σας βρίσκεται στην υποχώρηση της αποφασιστικότητας σας να παραμείνετε άκαπνος. Έχοντας περάσει με επιτυχία τη δοκιμασία της διακοπής για αρκετό καιρό, πιστεύεται πλέον ότι μπορείτε εύκολα να τιθασεύσετε και το κάπνισμα. Έτσι, όμως, γίνεστε πιο ευάλωτος/η στις προκλήσεις του να ξαναπιάσετε και στο χέρι σας το τσιγάρο και να αρχίσετε πάλι να καπνίζετε. Εξάλλου η σκέψη οποίου ενδίδει και κάνει ένα τσιγάρο δεν είναι να ξαναρχίσει το κάπνισμα σε τακτική βάση. Όχι, οι περισσότεροι απλώς θέλουν να “χαλαρώσουν λίγο”, να “κάνουν 1-2 τσιγαράκια”. Όμως, πόλοί που υποχωρούν για ένα με δύο τσιγάρα, θα ξαναγυρίσουν στο κάπνισμα, όπως παλιά, και μάλιστα σε πολύ πιο σύντομο χρονικό διάστημα από όσο και οι ίδιοι θα μπορούσαν να φανταστούν.

Για αυτό προσοχή να μην παραβείτε το βασικό κανόνα της προσπάθειας διακοπής: Από τότε που σταματήσατε το τσιγάρο δεν πρέπει να κάνω ξανακαπνίσετε. Ούτε μία ρουφηξιά!

Αν για οποιοδήποτε λόγο υποχωρήσετε και καπνίσετε ένα ή δύο τσιγάρα σκεφτείτε για λίγο τι έχει συμβεί και πώς. Σκεφτείτε το γιατί θέλατε να κόψετε το κάπνισμα, αναλογιστείτε τις δυσκολίες που υπερνικήσατε και εκτιμήστε που και πως φανήκατε ευάλωτος. Συνομιλήστε με τους συμβούλους της γραμμής διακοπής καπνίσματος. Μπορείτε να αποφύγετε την οπισθοδρόμηση στην προηγούμενη καπνιστική κατάστασή σας, αν επανακτήσετε την εμπιστοσύνη που έχετε στον εαυτό σας και τηρήσετε μία αποφασιστική στάση, ώστε να μη συμβεί να υποχωρήσετε ξανά.
Μετά τις πρώτες εβδομάδες, μπορείτε πλέον με λιγότερο κίνδυνο να επανέλθετε στις  προηγούμενες δραστηριότητές σας. Τώρα πλέον ξέρετε καλύτερα να ελέγχετε τυχόν επιθυμίες σας για πισωγύρισμα. Συμβουλευτείτε τις σκέψεις που έχετε καταγράψει για το πώς να αντιμετωπίζετε τις δύσκολες καταστάσεις και εμπλουτίστε τις με τις νέες εμπειρίες σας.
Μην στεναχωριέστε αν πήρατε κάποια κιλά . Με τις ικανότητες που αποδείξατε ότι κατέχετε κατά τη διακοπή του καπνίσματος δεν θα σας είναι δύσκολο σε λίγο καιρό να τα χάσετε. Εξάλλου η καλή σωματική κατάσταση είναι πολύ πιο σημαντική από λίγα κιλά παραπάνω.

Αν τυχόν πισωγυρίσατε, έχετε εμπιστοσύνη στον εαυτό σας και θα τα καταφέρετε πάλι.